سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه نفر از طرفداران آزادی تبت، با بالارفتن از کابل‌های پل معلق گولدن گیت در سان فرانسیسکو پلاکارد‌هایی را به نشانه همبستگی با تبتی‌ها بر این پل نصب کردند.

به نوشته ال پاییس، این اقدام از سوی فعالان طرفدار آزادی تبت یک روز پیش از ورود مشعل المپیک به آمریکا و سان فرانسیکو انجام گرفته است. مشعل المپیک روز سه شنبه 8 آوریل از فرانسه وارد آمریکا خواهد شد.

بی بی سی نیز گزارش داده است که هفت نفر در ارتباط با نصب پلاکارد‌ها بر کابل‌های پل گولدن گیت توسط پلیس پازداشت شده‌اند.

سون ویده سخنگوی کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پکن ضمن محکومی کردن اتفاقاتی که در لندن و پاریس در مسیر عبور مشعل المپیک رخ داده خطاب به خبرنگاران اعلام کرد: حمل مشعل طبق برنامه ادامه خواهد یافت، ویده افزود:هیچ نیرویی نمی‌تواند حمل مشعل بازی‌های المپیک پکن را متوقف کند.

این اظهارات در حالی از سوی سخنگوی کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پکن بیان می‌شود که پیشتر عبور مشعل المپیک در پاریس و لندن با دشواری انجام گرفته بود.اعتراضات فعالان طرفدار تبت و دشواری‌های پیش آمده در روز‌های یکشنبه و دوشنبه 6 و 7 آوریل در لندن و پاریس ممکن است موجب طرح بحث‌هایی درباره احتمال تحریم بازی‌های المپیک پکن شود.

روز دوشنبه 7 آوریل نیز ژاک روگ رییس کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به بروز خوشنت در تبت ابراز نگرانی کرده بود و خواستار پایان دادن به خشونت‌ها در این منطقه شده بود.[اظهارات رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درباره وقایع تبت]

کد خبر 48101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز